#BNmøte

Informasjon

Min side
Tid
Tirsdag 29. oktober 2019 kl. 08.30 - 10.00
Påmeldingsfrist
Mandag 28. oktober 2019 kl. 10.00

GC Rieber har endret seg mye siden starten i 1849. Paul-Christian Rieber forbereder familieselskapet på nye tider. Og møt de ferske vinnerne av Etablererprisen fra Bergen kommune!

LES MER OM PROGRAMMET

I Vekstskaperne dykker vi ned i historiene for å finne ut hva som skaper vekst og utvikling. Paul-Christian Rieber har opplevd både oppturer og nedturer. Hva vil GC Rieber satse på framover?

StartupLab Bergen opplever stor pågang fra teknologigründere. Erlend Waaler har ambisjonene klare for den nye inkubatoren.

BRGN har skapt en ekte bergensk merkevare. Omsetningen har økt med flere millioner på et par år. Møt gründerne Karine Lunde Trellevik og Ros-Mari Gaundal.

Kaibosh skyter fart i 2019 etter noen tøffe år. Gründer Helge Flo og investor Ivar Borge deler sine erfaringer med å gjenreise et selskap.

Monica Jill Vaksdal fra Think Outside, Sanna Lutsoja fra Travis og Cecilie Hauge Ågotnes fra CanCannotEat jobber knallhardt for å realisere sin gründerdrøm. Hva har skjedd siden sist vi møtte dem på Vekstskaperne?

MELD DEG PÅ HER

Vekstskaperne arrangeres i samarbeid med:

LES MER OM PROGRAMMET HER

Møtet er gratis og åpent for alle!

Informasjon

Min side
Tid
Tirsdag 29. oktober 2019 kl. 08.30 - 10.00
Påmeldingsfrist
Mandag 28. oktober 2019 kl. 10.00
{{ form.errors.get('recaptcha_token') }}

  • 08.00

    Frokost og drøs

  • 08.30

    Paul Christian Rieber, Konsernsjef, GC Rieber

    I år er det 140 år siden Paul Christian sin oldefar startet et industrieventyr som har vært med å prege byen. Selv om de siste årene har vært krevende i deler av konsernet, ser det nå lysere ut totalt sett. GC Rieber Eiendom har vært en pådriver i forvandlingen av Solheimsviken og Marineholmen fra verftsindustri til finans og teknologi. Paul Christian brenner også for gründere og privat eierskap.

  • Karine Lunde Trellevik, Gründer, BRGN

    BRGN har skapt en ekte bergensk merkevare med sine vanntette kåper og frakker. Omsetningen har økt fra 1,8 millioner i 2016 til 10 millioner så langt i år, og kolleksjonen finnes nå hos 50 forhandlere i Norge. Nå står en storsatsing i England for tur. BRGN ble i høst tildelt Bergen kommunes etablererpris.

  • Ros-Mari Gaundal, Gründer, BRGN

  • Erlend Waaler, Leder, StartupLab Bergen

    I april i år åpnet StartupLab sin første hub utenfor Oslo. Kontorfelleskapet i Solheimsviken er både en inkubator, akselerator og tidligfaseinvestor for ambisiøse oppstartsselskaper innen teknologi. Interessen for StartupLab i Bergen er stor, og huser i dag flere profilerte selskaper.

  • Helge Flo, Gründer, Kaibosh

    Kaibosh var ett av Skandinavias mest kjente brillemerker, men så smalt det – to ganger. Med nye investorer med på laget satses det på nytt. Butikken i Bergen går bra, og i høst åpnet de butikk i Oslo. Vil de lykkes i hovedstaden? Vi følger Kaibosh gjennom hele 2019.

  • Ivar Borge, Investor, Hillwood Invest

    Ivar bestemte seg for å investere i det bergenske brillemerket Kaibosh etter konkursen i fjor. Ambisjonen er tydelig: Kaibosh skal ut i verden igjen. Når er selskapet klart for et større marked? Hvordan skal de vokse fornuftig og lønnsomt framover?

  • Monica Jill Vaksdal, Gründer og CEO, Think Outside

    Monica bruker sin erfaring som geolog til å utvikle en banebrytende teknologi; verdens første smarte ski som skal varsle deg om skredfare i fjellet! Flere kjente skifabrikanter er nysgjerrige, og sist vinter ble teknologien testet ut i skiløypene. Hva viser resultatene?

  • Sanna Lutsoja, CPO og partner, Travis

    Travis er en intelligent reiseassistent som fører reiseregningene dine ved hjelp av moderne teknologi. Sanna kom fra Tallinn til Bergen i 2014, og tre år senere ble hun spurt av investorer fra Tripod om å utvikle ideen. Etter lansering i fjor høst fikk appen raskt over 800 bruker. Har veksten fortsatt?

  • Cecilie Hauge Ågotnes, Eier og daglig leder, CanCannotEat

    Ved hjelp av appen CanCannotEat kan spisesteder hjelpe gjester som har allergi- og kostholdsbehov. Flere hotellkjeder er med og tester verktøyet, og målet er å starte salget i 2019. Jakten på kapital og gode partnere intensiveres. Vil de lykkes?

  • 10.00

    Ha en fortsatt fin dag!

Kontakt

{{ forms.contact.errors.get('name') }}
{{ forms.contact.errors.get('email') }}
{{ forms.contact.errors.get('message') }}
{{ forms.contact.errors.get('recaptcha_token') }}