Informasjon

Min side
Tid
Tirsdag 24. mars 2020 kl. 08.30 - 13.00
Påmeldingsfrist
Mandag 23. mars 2020 kl. 10.00

Alle ledere ønsker å være i flytsonen - der bedriften går godt og lønnsomheten øker. Hvordan kommer du deg dit? Hva gjør du når det ikke flyter så godt?

LES MER OM PROGRAMMET HER

På årets vekstkonferanse møter du ledere som klarer å sette fart og se nye muligheter!

  • Hvordan satser du i nye markeder?
  • På hvilken måte kan bærekraft være god business?
  • Hvordan utnytter du innovasjonskraften blant de ansatte?
  • Hva kan gründere og etablerte bedrifter lære av hverandre?


Møt blant andre:

Gjert Ingebrigtsen, Dag Alvern, Lise Klaveness, Leif-Rune Rein, Ole Bjørn Knudsen, Cecilie Gaustad, Lasse Ståløy, Fredrik Harloff, Ingrid von Streng Velken, Nina Remøy Wiik, Hans Kristian Aas, Tore Botnen, Øyvind Wæhle og Hans Engelsen Eide.

MELD DEG PÅ HER

Vekstkonferansen arrangeres i samarbeid med:

LES MER OM PROGRAMMET HER

Ved avmelding senere enn 24 timer før møtestart, belastes du for hele deltakeravgiften.

Informasjon

Min side
Tid
Tirsdag 24. mars 2020 kl. 08.30 - 13.00
Påmeldingsfrist
Mandag 23. mars 2020 kl. 10.00
{{ form.errors.get('recaptcha_token') }}

  • 08.00

    Kaffe og mingling

  • 08.30

    Gjert Ingebrigtsen, trener

    Hvordan kan du prestere på ditt aller beste – og enda litt til? Gjert Ingebrigtsen er en av Norges mest kjente idrettsprofiler. Med de rette innstillingene kan alle oppnå resultater som kan virke umulige, mener Ingebrigtsen. Tre av sønnene hans er verdensmestere.

  • Dag Alvern, investor og gründer

    Hva kan store bedrifter lære av små gründerselskaper, og hva kan gründere lære av de etablerte? Alvern har solid erfaring fra business og teknologi, og har vært involvert i mange startups i Bergen. Han var regionleder for Knowit i flere år, og er i dag partner i teknologiselskapet Stacc.

  • Lise Klaveness, direktør

    Hun har brutt flere barrierer enn de fleste, både som jurist, landslagsspiller og fotballkommentator. «Det er læring i å drite seg ut. En leder er nødt til å omfavne det problematiske», sier Klaveness. I 2018 ble hun den første kvinnelige direktøren for elitefotballen i Norge.

  • Leif-Rune Rein, investeringsdirektør

    Er bærekraft keiserens nye klær, eller kan det være god business? Interessen for bærekraft har økt kraftig det siste året. Er det lønnsomt, eller er det bare ekstra kostnader? For å skape vekst, må du være modig og villig til å se utenfor boksen. Nordea forteller deg hvordan.

  • Ole Bjørn Knudsen, tidligere administrerende direktør

    FotoKnudsen ble etablert i Bergen i 1958 og var lenge en stor suksess. Etter oppkjøpet av Click i 2003 hadde selskapet 71 butikker og 350 ansatte. Etter flere år med omstilling og motgang endte det opp med konkurs i 2013. Sammen med brødrene sine klarte Knudsen å redde familieselskapet.

  • Cecilie Gaustad, daglig leder

    FotoKnudsen er i dag markedsledende i Norge og tar vare på 550 millioner bilder. Selskapet hadde en omsetning på 131 millioner kroner i 2018, og lønnsomheten er meget god. Hvordan klarte selskapet å snu motgang til medgang?

  • Lasse Ståløy, administrerende direktør

    Markeder endrer seg, og kundene endrer seg. Hvordan være konkurransedyktig og skape lokale arbeidsplasser mot nye bærekraftige markeder? Hva er utfordringene? Hva er mulige løsninger?

  • Fredrik Harloff, direktør Teknologi og Innovasjon

    I forbindelse med 140-årsjubileet i 2019 inviterte GC Rieber alle de ansatte til Innovation Challenge. Målet var å dyrke fram en enda sterkere innovasjonskultur i selskapet. 13 team deltok i konkurransen, og vinnerideen skal nå videreforedles!

  • Ingrid von Streng Velken, konserndirektør Innovasjon og Utvikling

    Gjennom en heftig 24 timers innovasjonscamp inviterte BKK ansatte og andre til å finne, utvikle og presentere fremtidens løsninger for mer fornuftig og bærekraftig bruk av energi. Vinnerideen utløste 14 millioner kroner i ekstern støtte.

  • Tore Botnen, business- og dataanalytiker

    Bilbransjen er i kraftig endring. Stadig flere kunder foretrekker å leie istedenfor å eie. Dette er noe av grunnen til at Frydenbø var med å starte og investere i Imove, et gründerselskap som tilbyr bilabonnement!

  • Hans Kristian Aas, gründer og daglig leder

    Gjennom Imove kan du abonnere på en elbil. Knappe to år etter oppstart verdsettes selskapet allerede til cirka 70 millioner kroner. Samarbeidet med Frydenbø har vist at dersom man starter noe nytt sammen med bransjen, kommer kapitalen.

  • Nina Remøy Wiik, banksjef

    Banker må tilpasse seg og skjønne de nye forretningsmodellene for å kunne være en relevant samarbeidspartner. Hvordan kan Nordea være med å støtte opp under innovasjonstakten i næringslivet og legge til rette for en lønnsom og bærekraftig utvikling?

  • Øyvind Wæhle, administrerende direktør

    For 25 år siden stod Voss stille. I dag er de et forbilde for vekst og næringsutvikling. Hva skjedde? Wæhle har aldri vært redd for å sette seg høye mål. Sist sommer ble en ny attraksjon åpnet: Nord-Europas mest moderne gondolbane med en prislapp på 287 millioner kroner!

  • Hans Engelsen Eide, gründer

    Eide har vunnet åtte NM-gull i kulekjøring, men er mest kjent som en av «galningane på Voss». Han var med å starte Skigutane, og gjorde stor suksess av klesmerkene Kari Traa og Bula. Hvordan kan en god porsjon med galskap bli millionbutikk?

  • 12.30

    Lunsj

  • 13.00

    Takk for i dag!

Kontakt

{{ forms.contact.errors.get('name') }}
{{ forms.contact.errors.get('email') }}
{{ forms.contact.errors.get('message') }}
{{ forms.contact.errors.get('recaptcha_token') }}