Gratis nettstudie

Informasjon

Min side
Tid
Fra fredag 10. september 2021 kl. 09.00
Til lørdag 10. september 2022 kl. 09.00
Påmeldingsfrist
Fredag 7. mai 2021 kl. 15.30

Vil du bli bedre på digital markedsføring? Nå har du mulighet til det, og samtidig sikre deg 15 studiepoeng - helt gratis!

Søknadsfrist: 7. mai!

Det er ingen tvil om at fremtiden er digital. Kanskje er du en av de som synes at de teknologiske endringene har gått i overkant fort? Og det stopper ikke der. Det digitale toget kommer til å gå fortere og fortere, og utviklingen gjør at vi raskt må kunne skifte spor. Det har blant annet korona-krisen vist oss.

Hvordan kan din bedrift bli dyktigere på den digitale markedsplassen og bli en av morgendagens vinnere? 

I samarbeid med Høyskolen Kristiania og DigitalNorway tilbyr vi fra høsten 30 gratis studieplasser til medlemmer i Bergen Næringsråd! Studiet er lagt opp med fire fysiske samlinger i Bergen. Resten av studiet gjennomføres på nett med tett oppfølging og god veiledning.

Etter endt studium, allerede i juni neste år, sitter du igjen med 15 studiepoeng. I tillegg har du fått en ryggsekk full av digitale verktøy og teknologisk forståelse som du kan bruke til å gjøre bedriften din bedre rustet for fremtiden.

LES MER OM INNHOLDET I STUDIET HER

HER KAN DU SENDE INN SØKNADEN DIN

Søknadsfrist: 7. mai

      

 

Studiet er gratis og gir deg 15 studiepoeng!

Opptakskrav:
For å kunne søke på dette studiet, må du innfri ett av kravene nedenfor:
- Generell studiekompetanse
- Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag/svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5-regelen
- Realkompetanse. For mer info, klikk her 

LES MER OM INNHOLDET I STUDIET HER

Påmeldingsfrist

Påmeldingsfristen er passert, det er ikke lenger mulig å melde seg på.

På samlingene får du en praktisk gjennomgang av temaene og øvelser slik at du kan bruke de nye kunnskapene dine når du kommer tilbake på jobb.

HER KAN DU SENDE INN SØKNADEN DIN

 

  • Hva vil du lære i høst?

    Hva er digital markedsføring, og hvorfor det er viktig for verdiskapning? Vi ser nærmere på teknologi og markedskommunikasjon og hvilke muligheter og begrensninger som finnes.

    Du vil lære om de ulike digitale verktøyene og kanalene, og hvordan du best kan bruke dem i din bedrift.
    * Hvordan utvikler du kjernen i markedsføringen din – nemlig innholdet?
    * Hva slags innhold skal du lage, for hvem, og i hvilke kanaler?
    * Hvordan skal du utvikle budskap som blir lest, husket og fører til handling?

    I tillegg vil du få en god smakebit av datadrevet markedsføring. Algoritmer er overalt; de kjører biler, oppdager kreft, avslører svindel og avgjør hvor lenge man skal sitte i fengsel. Og alt dette skjer uten særlig involvering fra mennesker. Det samme gjelder oss som markedsførere. Når du annonserer i digitale flater, er det noe helt annet enn å kjøpe en annonse i lokalavisen. Maskiner kan kjøpe annonser til deg i en rasende fart og teste hvilke annonser og kampanjer som fungerer og hvilke som flopper. På denne måten vil algoritmene hjelpe deg til å gjøre mer av det som er bra for bedriften, og mindre av det som ikke gir verdi. Fest sikkerhetsbeltet for en forståelsesreise i kunstig intelligens og maskinlæring!

    Vi skal også se på det store trendbildet.
    * Hvordan forventer vi at den nære fremtiden blir?
    * Hvordan kan vi som markedsaktører tilrettelegge best mulig for å sikre inntjening?

  • Hva vil du lære til våren?

    I andre semester legger vi en digital markedsstrategi for din bedrift.

    Vi skal arbeide mye med hvordan vi utvikler ideer, velger blant dem og lager gode konsepter av de beste ideene. Vi ser på konsepter som kan løftes ut i markedet som digitale kampanjer.

    Du kommer til å lære en rekke tips og triks om hvordan du kan ta i bruk digital markedsføring i din bedrift. Dette inkluderer en konkret posteplan på bestemte plattformer, samt hvordan du kan få flere til å følge din bedrifts aktiviteter. Vi gir deg også et krasjkurs i hva som er lovlig og ikke i forhold til GDPR.

    * Hva er din bedrifts merkevarepersonlighet?
    * Hvordan kan du bruke den bevisst i kommunikasjon med din bedrifts kunder og interessenter?

    Til slutt skal du lære deg hvordan du måler og evaluerer effektene av digitale markedsaktiviteter - dette på en måte som du enkelt kan nyttiggjøre deg av i egen bedrift.

Kontakt

{{ forms.contact.errors.get('name') }}
{{ forms.contact.errors.get('email') }}
{{ forms.contact.errors.get('message') }}
{{ forms.contact.errors.get('recaptcha_token') }}